مجله آموزشی ایران تمز

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله آموزشی ایران تمز

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی کودکان دکتر پردیس اعتضاد کیهانی

کلینیک دندانپزشکی کودکان دکتر پردیس اعتضاد کیهانی

افرادی که دندانپزشک کودکان هستند، در زمینه بیماریهای دهان و معایب ایمپلنت بدون جراحی دندان فعالیت میکنند. دندانپزشک اطفال میتواند از زمانی که اولین دندان در کودک مشاهده شد تا دوره نوجوانی فرد کلیه مراحل درمانی یا پیشگیری از بروز مشکلات دهان، دندان و لثه را برای مراجعه کننده خود انجام دهد. دندانپزشک کودکان باید بسیار خوشرو و حرفهای با کودک و والدین رفتار کند. باید آموزشهای حرفهای را در زمینه بهداشت دهان و دندان به کودکان، والدین آنها و نوجوانان ارائه دهد. باید چکاپ دورهای را در زمینه دندانهای کودکان انجام دهد و اهمیت چکاپ دورهای را به والدین تأکید کند. دندانپزشک کودکان باید در زمینه نحوه رفتار با کودکان، چگونگی برخورد با چالشهای پیش رو در روند درمان و کلیه امور روانشناختی کودکان دورههایی را گذرانده باشد. خدمات پیشگیری از بروز مشکلات دهانی و دندانی توسط دندانپزشک کودک صورت میگیرد. کلیه خدمات دندانپزشکی کودکان را باید بدون درد انجام دهد تا کودک از دندانپزشکی نترسد. دندانپزشک کودکان باید از تجهیزات درمانی به روزی که مخصوص کودکان است، استفاده کند.

  1. بیماری های دهان و تشخیص
  2. مراقب غذاهایی که میخورید باشید
  3. تراز کردن قسمت فوقانی و تیپ دندان ها
  4. لمینیت و روکش سرامیکی
  5. هیچ چیز نمیتواند جایگزین نخ دندان باشد
  6. روانشناسی عمومی
  7. جلو بودن فک پایین (یا عقب بودن فک بالا)

ارزیابی تاریخچه پزشکی و دندانپزشکی. قالبریزی یا درست کردن "قالب" دندانهای شما. عکس برداری از صورت و دهان شما. رادیولوژی دندانها و فکها. پس از برنامهریزی دقیق، ارتودنتیست بریس مناسب برای شما را طراحی و اعمال میکند و یا از دیگر لوازم اصلاحی دندان برای شما تجویز میکند. 1. مرحله فعال - مرحله فعال درمان شامل بازدید منظم از ارتودنتیست برای تنظیم و سایر نیازهای دندانی شما و انجام درمان خاص برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن روش درمانی کاربردی میباشد. 2. مرحله نگهداری - هنگامی که درمان کامل شد، بریسها و یا ابزار دندانپزشکی دیگر برداشته میشود و یک وسیله جدید دیگر مورد استفاده قرار میگیرد. معمولا این نگهدارندهها قابل جابجایی هستند و به حفظ تغییراتی که در دندانها انجام میشود کمک میکنند. مالوکیشن به معنای نامرتب بودن دندانها در دهان است. فکها و دندانهای برخی از کودکان به درستی رشد نمیکند. مالوکیشن به دندانهای کج، ناهموار، و نامرتب که هم در دندانهای بالا و هم در دندانهای پایین قابل مشاهده است (هر دو قوس دندانی)، اطلاق میشود.

ده روش برای اختراع مجدد دندانپزشکی کودکان خود

ممکن است هر کودکی نیاز به مراجعه به متخصصی داشته باشد که مسائل مربوط به دهان و دندان را بررسی و درمان می کند. این متخصصان کلیه مسائل مربوط به رشد و نمو کودکان، روانشناسی کودک، بیماری ها، نتایج و پیشگیری ها را برطرف می کنند. دندانپزشکان کودکان در رسیدگی به مسائل دندانپزشکی کودکان از بدو تولد تا نوجوانی تخصص دارند. دندانپزشکان اطفال بسیار آموزش دیده اند که می توانند با استفاده از روش های ترمیمی کودکان به مشکلات دندان ، فک و لثه کمک کنند. آنها کاملاً از بیماریها و عواقبی که ممکن است رخ دهد آگاه هستند ، بنابراین ، آنها سخت کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که یک کودک دارای سلامت بهداشتی است. یکی از نگرانی های اصلی آنها پیشگیری از پوسیدگی دندان است. برای این منظور آنها کودکان را تشویق می کنند تا دندان های خود را با عادات غذایی سالم تقویت کنند. اگرچه حوزه کاری آنها روی نوزادان، کودکان و نوجوانان متمرکز است. آنها حتی ممکن است به والدین در مورد چگونگی ایجاد عادت های سالم برای فرزندان خود توصیه کنند.

به طور متوسط میزان موفقیت ایمپلنت دندان ۹۵% گزارش شده است. بهترین حالت قرار دادن ایمپلنت قرار دادن ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان است. در صورتی که دندان از دست رفته، عفونی نباشد و مقدار زیادی استخوان در اثر عفونت از دست نرفته باشد، شانس زیادی برای برای جایگزینی همزمان ایمپلنت دندان وجود دارد. در صورت عفونت مقدور نیست و در غیر این صورت در هر شرایطی کارگزاری ایمپلنت مقدور است، اما بدلیل اختلاف اندازه ایمپلنت با ریشه طبیعی دندان نیاز به عمل GBR در کنار ایمپلنت وجود دارد. اگر عفونی باشد بعد از 6 الی 8 هفته امکان عمل ارتقا استخوان (GBR) با مواد پیوندی وجود دارد. در مورد دندانهایی خلفی که معمولاً چند ریشه هستند و مخصوصاً اولین دندانهای خلفی بزرگ که دو یا سه ریشه است، جایگزین همزمان دندان کشیده و ایمپلنت معمولاً مقدور نیست و بهتر است حدود ۶ هفته صبر کرد. معمولاً پس از کشیدن دندان، مقداری تحلیل استخوان اتفاق میافتد، دندانپزشک تا حد امکان سعی میکند بلافاصله پس از کشیدن دندان اگر شرایط فراهم باشد، ایمپلنت را در حفرهی دندان کشیده شده جایگزین کند.

ایمپلنت دندان

معمولا این مراحل هر هفته و یا دو هفته یک بار تعیین می شوند. همانطور که در نوع ثابت ارتودنسی فانکشنال مطرح کردیم، این روش ارتودنسی علاوه بر صاف و مرتب کردن دندان ها می تواند به اصلاح موقعیت فک ها بپردازد و تناسب بی نظیری را در چهره ایجاد کند. زمانی که فک ها به اندازه ای صحیح گسترش پیدا کنند، فضای کافی برای دندان ها به وجود می آید. زمانی که لازم باشد تا دندانی به سمت جلو کشیده شود، یکی از انتخاب هایی که ارتودنتیست با توجه به شرایط بیمار و وضعیت دهان و دندان او در اختیار دارد، پلاک زد اسپرینگ می باشد. این پلاک روی دندان های عقبی و به صورتی که قابل مشاهده نمی باشد، نصب می شود. زمانی که دندان ها و فک در موقعیتی متناسب با هم قرار نداشته باشند، در این زمان فرد دچار ناهنجاری دهان و دندان می باشد. اوربایت نوعی از ناهنجاری دهان و دندان بوده که در آن دندان های فک بالا، بیش از حالت معمول سبب پوشیده شدن دندان های پایینی شدهاند.

برای همین کودکان باید به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنند تا مشکلات مربوط به دندانهای آنها برطرف شود و برای داشتن دندان های دائمی سالم و خوشفرم آماده شوند. اگر مشکلات خاصی مثل کج بودن دندان یا عدم هماهنگی در تراز دندان های کودک وجود داشته باشد ، دندانپزشک باید برای رفع آن اقداماتی را انجام دهد. بیشتر بچه ها درمان فعال ارتودنسی را بین سنین 9 تا 14 سالگی شروع میکنند. ارتودنتیست ها توصیه میکنند در حالی که فرزند شما هنوز در حال رشد است ، مشکلات دندانی آن ها را اصلاح کنید. زیرا پس از به اتمام رسیدن سن رشد و بالغ شدن آن ها ، پروسه های درمانی ارتودنسی ممکن است طولانی تر و پرهزینه تر باشد. ریشه دندان شیری کودکان عموما کوتاه است و تحلیل میرود و کشیدن آن دشوار نیست. درد یا ناراحتی حاصل از کشیدن آن هم بسیار کم است. اما , بهترین متخصص آسیب شناسی فک و دهان با این حال میتواند برای کودک ترسناک باشد ، چرا که نمیداند باید انتظار چه چیزی را داشته باشد و غالبا نگران تحمل درد است.

8 اثبات شده دندانپزشکی کودکان تکنیک‌ها

هرچه دندانهای دائمی بیشتری به مرور زمان از لثه بیرو می آیند، مراقبت از دندان نیز به همان اندازه مهمتر و ضروری تر میشود. دندان های شیری از سن 6 تا 24 ماهگی شروع به رویش میکنند و سپس رویش دندانهای فک پایین و میانی شروع میشود. در سن 6 سالگی دندانهای شیری کم کم افتاده و جای خود را به دندانهای دائمی میدهند که قرار است تا پایان عمر همراه کودک باقی بمانند. روند رویش دندان دائمی معمولا تا 12 سالگی به اتمام میرسد. بنابراین دندانپزشکی کودکان تا سن 12 سالگی تمام نیازهای دهان و دندان اطفال را به طور کامل پاسخ میدهد. اگر مشکلی متوجه دهان و دندان کودک باشد بهتر است از سن 4 سالگی برای اولین بار کودک را به نزد دندانپزشک اطفال ببرید. در سن 6 سالگی برای ارزیابی الگوی صحیح رشد صورت و بایت کودک و روند در آمدن اولین دندان های دائمی نیز حتما باید به دندانپزشک مراجعه کرد. از آن به بعد ویزیت منظم به دندانپزشک بسته به سلامت و پیشرفت دهان کودک هر 6 ماه یا هر یکسال یک بار باید انجام شود.

  • معمولا عوارضی ندارند و یا حداقل عوارض را دارند
  • ترمیم حفره های ناقص دندان
  • آبسه دندان کودکان
  • درمان دندان درد
  • معاینات عمومی بهداشت دهان و دندان
  • بهبود سلامت طولانیمدت لثه ها و دندان ها
  • کنترل رژیم غذایی و نوع خوراکی هایی که کودک میخورد
  • تعریف خلاصه کتاب مک دونالد از کتب مرجع کودکان

در انتها پرونده بیمار با جزئیات و اطلاعات دقیق در اختیار متخصصین و پرسنل ایده آل اندام قرار میگیرد تا پیگیر درمان بیمارانمان باشند. اگر طرح درمان بیمار استفاده از دستگاه های ارتودنسی ثابت باشد، متخصصان ما در یک جلسه که معمولا کوتاه مدت نیز خواهد بود دستگاه ها را روی سطح دندان بیماران نصب می کنند. روند نصب دستگاه های ثابت برای بیمار هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد و در طول نصب نیز تلاش می کنیم اطلاعات مفیدی در رابطه با طول درمان و وقایع آن در اختیار بیمار قرار دهیم. بعد از نصب دستگاه ها از بیمار میخواهیم که بسته به طرح درمان اختصاصی خود در فواصل زمانی خاصی به کلینیک مراجعه کند. دلیل این مراجعات نظارت بر درست پیش رفتن درمان و تنظیم دستگاه های ارتودنسی دندان خواهد بود. بر حسب روش درمان ممکن است بیمار نیاز باشد تا هر دو هفته الی 1 ماه در ماه برای ویزیت به ایده آل مراجعه کند. همکاران و پرسنل ما تا پایان طول درمان و مابین جلسات پیگیر وضعیت بیمار خواهند بود.

بطور کلی اکثر بیمه های دولتی هزینه های درمانی دندانپزشکی را پوشش نمیدهند، مگر در صورت بروز مشکل در سوانح رانندگی، که درمان تحت پوشش بیمه دولتی قرار می گیرد. بیمه های درمانی که خدمات دندان پزشکی را پوشش می دهند، اکثرا بیمه های خصوصی هستند که بصورت اختصاصی با یکسری مراکز محدود قرارداد بسته اند. دندان ها نقش بسزایی در زیبایی ظاهری و هم در سلامت ما دارند. احتمالا این سوال برای شما پیش می آید که آیا بیمه درمانی شما هزینه های درمان دندانپزشکی را پوشش می دهد یا خیر. جواب این سوال را نمیتوان به قطع و مشخص داد، چون هر بیمه، قرارداد و محدودیت های مختص خودش را دارد. بسته به اینکه شرکت های بیمه، درمان های دندان را در بیمه نامه خود قرار داده باشد و شامل چه درمان هایی شود، شما می توانید از آن بیمه در درمانگاه های خصوصی تحت قراردادشان استفاده کنید.

لمینت سرامیکی و ونیر کامپوزیتی هردو جهت برطرف کردن زردی و بدفرمی دندانها و طراحی لبخند به کار می روند و میتوانند در رنگهای دلخواه فرد از همرنگ دندان تا روشن و خیلی سفید استفاده شوند. معمولا برای دندانهایی که در لبخند دیده میشوند توصیه میشود که حدود هشت الی ده دندان در فک بالا وپایین می باشد. در هردو این درمانها، در جلسه معاینه ابتدا دندانها، روابط دندانهای فک بالا و پایین نسبت بهم و روابط فک بالا وپایین نسبت به صورت شخص بررسی میشود، تا قابل انجام بودن این درمانها برای مراجع مورد نظر مشخص شود. ممکن است یکی از این درمانها یا هر دو، برای فرد قابل انجام باشد. گاهی نیاز به درمان اولیه قبل از انجام ونیر یا لمینیت می باشد، به طور مثال جراحی leveling و یا لیفت لثه برای یک یا چند دندان یا تمام دندانهایی که در لبخند دیده میشوند. ممکن است هیچکدام از این درمانها قابل انجام نباشد و فرد نیاز به ارتودنسی و یا حتی ارتوسرجری(ترکیب ارتودنسی و جراحی) داشته باشد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مشکلات بعد از گذاشتن دندان مصنوعی لطفا از صفحه ما بخواهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.