مجله آموزشی ایران تمز

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله آموزشی ایران تمز

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

انواع سرفیس

مایکروسافت

سر انجام در مهر ماه 1397طی رویدادی کم‌حاشیه، شرکت مایکروسافت نسل جدیدی از دستگاه هیبریدی پرطرفدار خود را با نام Surface Pro 6 و رنگی جدید رونمایی کرد.برای اولین بار در محصولات مایکروسافت از نسل هشتم پردازنده های اینتل استفاده شده است،در کنار استفاده از پردازنده‌ای جدید، سaرفیس پرو ۲۰۱۸ پس از گذشت پنج سال از زمان رونمایی نسل ابتدایی سرفیس پرو و سرفیس پرو ۲، برای نخستین بار، در مدلی با رنگ مشکی نیز عرضه خواهد شد؛ البته پانوس پانای، مدیر ارشد واحد سخت‌افزار مایکروسافت می‌‌گوید درون سرفیس پرو جدید نیز ارتقاء یافته است و اکنون از سیستم خنک‌کننده‌ی بهتری بهره می‌برد. طبق ادعای مایکروسافت سرفیس پرو جدید 67 درصد سریعتر از نسل پیشین خود عمل خواهد کرد.خاطرنشان می‌کنیم که پردازنده‌ی جدید را با ۴ گیگابایت در حالت پایه و حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم ارائه خواهد کرد. ردموندی‌ها شارژدهی باتری Surface Pro 6 را معادل ۱۳.۵ ساعت عنوان می‌کنند که نسبت به نسل گذشته، بهبود نشان می‌دهد.اگر همیشه در رویای خرید نسخه مشکی‌رنگ سرفیس پرو بودید، محصول پیش رو می‌تواند انتخاب خوبی باشد؛ اما واقعا تغییرات داخلی و استفاده از سخت افزار جدیدتر است که آخرین نسل سرفیس را متمایز می‌کند.


مشخصات سرفیس استوک

در کنفرانس 6 اکتبر 2015 مایکروسافت همه‌چیز طبق پیش‌بینی‌ها بود و محصولاتی که همگان از قبل انتظار داشتند یکی پس از دیگری معرفی می‌شدند. اما در یک سوم پایانی کنفرانس ناگهان از محصولی رونمایی شد که تمامی حضار را غافلگیر کرد؛ اولین لپ‌تاپ مایکروسافت به نام Surface Book. اخیرا سری جدید این لپ‌تاپ با نام Surace Book 2 هم وارد بازار شده است. این لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر 15 اینچی یک ترکیب بی‌نظیر از طراحی زیبا و خلاقانه درکنار سخت‌افزارهای قدرتمند است. لولای متصل‌کننده صفحه‌‌نمایش به بدنه‌ی لپ‌تاپ به گونه‌ای طراحی شده که می‌توان صفحه‌‌نمایش را از بدنه جدا کرد و مانند یک تبلت آن را در دست گرفت. صفحه‌‌نمایش کم‌نظیر این محصول از نوع لمسی با پنل مخصوص و انحصاری مایکروسافت با نام PixelSense و روکش براق است که وضوح تصویری متفاوت برابر با 3240x2160 پیکسل دارد. با وجود براق‌بودن روکش، باز هم این صفحه‌‌نمایش زاویه‌ی دید بالایی دارد و حتی در محیط‌های خارجی هم می‌توان تصاویر را با شفافیت بالایی روی آن مشاهده کرد. به جرات می‌توان گفت 2 Surface Book یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های ویندوزی است. نسل هشتم پردازنده‌های سری Core i7 اینتل، حافظه داخلی SSD و 16 گیگابایت رم، از جمله عوامل قدرتمندبودن این دستگاه هستند. پردازشگر گرافیکی این محصول NVIDIA GeForce GTX 1060 با شش گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی موجود است. این مدل که در حال حاضر نمونه بالارده در بین مدل‌های 2 Surface Book محسوب می‌شود، با پردازنده مرکزی Core i7 8650U، رم 16 گیگابایتی، یک ترابایت حافظه‌ی داخلی SSD و پردازشگر گرافیکی مجزا ارائه می‌شود. کاربرانی که قصد اجرای برنامه‌های نیمه‌حرفه‌ای و البته تا حدودی حرفه‌ای را داشته یا می‌خواهند بازی‌های کامپیوتری را با کیفیت قابل قبولی بازی کنند، این مدل می‌تواند انتخاب مناسبی برای آن‌ها باشد. باتری این لپ‌تاپ بین تا 17 ساعت روشن ماندن دستگاه را در حالت پخش ویدئو تضمین می‌کند. برای این لپ‌تاپ یک قلم دیجیتالی به نام Surface Pen هم در نظر گرفته شده که می‌توانید آن را به صورت جدا خریداری کنید و برای کار و طراحی روی صفحه‌ی نمایش لمسی دستگاه، تقریبا بدون نقص است. پورت‌های ورودی و خروجی زیادی روی دستگاه مشاهده نمی‌شود که عبارتند از دو پورت USB 3.1، یک پورت USB Type-C، کارت‌خوان و جک 3.5 میلی‌متری صدا که به‌غیر از جک صدا باقی پورت‌ها روی داک قرار گرفته‌اند. البته روی لبه بالایی تبلت سه کلید برای روشن و خاموش کردن دستگاه و کم و زیاد کردن صدا هم وجود دارد. در مجموع می‌توان 2 Surface Book را خوش‌ساخت‌ترین دستگاه ویندوزی حال حاضر دانست که با قابلیت‌های متعدد خود تجربه کاربری کاملا متفاوتی را خلق خواهد کرد.


مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ با همکاری کوالکام، جدیدترین راهکار خود موسوم به Windows 10 on ARM را معرفی کرد؛ نسخه‌ای کامل از ویندوز ۱۰ که روی سیستم‌های مبتنی بر معماری آرم کار می‌کند، قابلیت اجرای نرم‌افزارهای ۳۲ بیتی Win32 در محیطی شبیه‌سازی‌شده را دارد و به توسعه‌دهندگان امکان کامپایل مجدد نرم‌افزارهای Win32 مرسوم با معماری مدرن ARM64 را نیز می‌دهد. اگرچه ۲ سال از معرفی Windows on ARM می‌گذرد، هنوز هم شرکت‌های انگشت‌شماری خدمات و نرم‌افزارهایشان را برای پلتفرم نوپای مایکروسافت بهینه کرده‌اند؛ اما مایکروسافت معماری آرم را آینده‌ی کامپیوترهای روزمره می‌داند و اکنون با عرضه‌ی سرفیس پرو ایکس، تمام تلاشش را به‌کار گرفته است تا توجه هر دو گروه توسعه‌دهندگان و کاربران عادی را به آینده‌ی مبتنی بر آرم جلب کند. اغلب تغییراتی که از زبان طراحی سرفیس پرو ۷ انتظار داشتیم، در قالب محصولی جدیدی به‌نام سرفیس پرو ایکس نمود یافته‌اند. اصلی‌ترین تفاوت بین دو دستگاه، در همان نگاه نخست جلب توجه می‌کند. طراحان مایکروسافت ضخامت حاشیه‌های دو طرف نمایشگر را به‌میزان چشمگیری کاهش داده و قطر پنل را به ۱۳ اینچ (در برابر پنل ۱۲.۳ اینچی سرفیس پرو ۷) افزایش داده‌اند. به‌دنبال باریک‌تر شدن بدنه، مایکروسافت پورت‌ USB Type-A را نیز کنار گذاشته و در عوض ۲ پورت USB 3.2 gen 2 Type-C به سرفیس پرو ایکس اضافه کرده است. پردازنده‌ی SQ1 از استاندارد تاندربولت ۳ پشتیبانی نمی‌کند؛ اما پورت‌های سرفیس پرو ایکس قابلیت انتقال داده، شارژ و اتصال به نمایشگر خارجی را در اختیار کاربر می‌گذارند. ردموندی‌ها در تصمیمی عجیب، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را نیز از سرفیس پرو ایکس حذف کرده‌اند؛ اما دانگل مجزایی را برای تبدیل USB-C به جک ۳.۵ میلی‌متری بصورت مجزا به‌فروش می‌رسانند.

منبع : https://abidarstok.com/microsoft-products-and-surface/

بهترین لپ تاپ Dell

برای خرید یک لپ تاپ DELL چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟

برخی از افراد که اطلاعات کمی در زمینه کامپیوتر ها و لپ تاپ ها دارند، ممکن است برای خرید لپ تاپ دل چند کار انجام دهند.

از آشنایان خود بخواهند تا به همراه آنها به بازار مراجعه کنند؛

 از فروشندگان بخواهند که مدل مورد نظر آنها را معرفی کنند؛

مبلغی را به افراد متخصص بدهند تا آن ها را راهنمایی کنند.

در اینجا قصد نداریم هیچکدام از این سه روش را زیر سوال ببریم؛ اما بهتر نیست که سعی کنید خودتان کمی اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید، تا دچار مشکل نشوید؟ البته که بدست آوردن این اطلاعات خیلی سخت نیست و با مطالعه این مقاله تا حدود زیادی این امر برای شما راحت تر خواهد بود.

ابتدا یک سری عوامل تخصصی در خرید لپ تاپ را برای شما تشریح می کنیم و در ادامه، روشی را به شما معرفی میکنیم که یک خرید ایده آل داشته باشید.


راهنمای خرید لپ تاپ دل


برای خرید لپ تاپ چه اطلاعاتی لازم است؟

برای خرید لپ تاپ یک سری اطلاعات نیاز است که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم.


ویژگی هایی را که برای خرید یک لپ تاپ باید از فروشنده بپرسید، در زیر به ترتیب اولویت ذکر میکنیم:


پردازنده لپ تاپ ( CPU )

رم ( RAM )

هارد لپ تاپ ( حافظه ذخیره )

گرافیک لپ تاپ ( پردازنده تصویری )

صفحه نمایش دستگاه

قدرت و عمر باتری دستگاه

این ها مواردی بود که در خرید لپ تاپ دل (و البته هر لپتاپ دیگری) باید به آنها توجه کنید، در ادامه توضیحاتی درباره این موارد خواهیم داد.


 پردازنده یا CPU

یکی از مهمترین قظعات در یک لپ تاپ ، پردازنده مرکزی یا CPU آن می‌باشد. کار پردازنده در حقیقت این است که دستورات را پردازش کند و یا به شکل مفهومی تر، CPU به نحوی همان مغز کامپیوتر شماست. از جمله اولین سوالاتی که اغلب خریداران می‌پرسند مشخصات CPU است. سی پی یو (به معنی واحد مرکزی پردازش) است. غالبا، CPU را با چند هسته ای بودن و سرعت انجام دستورات که با واحد گیگاهرتز (GHz) مشخص می‌شود، می سنجند.


برای مثال لپ تاپ دل اینسپایرون ۵۵۷۰ را مشاهده کنید. در مشخصات CPU این دستگاه آمده که:


پردازنده : Intel Core i7 ۸۵۵۰U 1.80 GHz  ~ ۴٫۰ GHz -8MB Cache


همانطور که می‌بینید پردازنده به کار رفته در این لپ تاپ از سری اینتل (intel)، هفت هسته ای (Core i7) از نسل ۸۵۵۰U  و با سرعت ۲٫۷ گیگاهرتز فرکانس انجام دستورات بر حسب ثانیه همراه با ۸ (مگابایت) حافظه کش (Cache) می باشد.


در حال حاضر، لپ تاپ های اینتل در بازار « i3 – i5 – i7 » می باشند که هر چه این عدد بالاتر باشد نشانه قدرت بیشتر پردازشگر شماست. همچنین به تازگی پردازنده های نسل جدید Core i9 توسط Intel طراحی و تولید شده است.


عبارت ۲٫۷ GHz ~ 3.5 GHz یعنی فرکانس پردازشی پردازنده در بازه بین ۲٫۷ گیگاهرتز تا ۳٫۵ گیگاهرتز در ثانیه نیز می رسد. هر چه این عدد نیز بالاتر باشد، نشانگر قدرت بالاتر پردازشگر شماست.


.

 حافظه رم ( RAM )

یکی از موارد مهم در خرید لپ تاپ حافظه رم است. RAM مخفف Random Access Memory می‌باشد که به معنی حافظه ایست که اطلاعات لازم را در خود جای داده و سپس در واحد CPU پردازش می‌شود.


حافظه RAM در واقع مکمل پردازشگر (CPU) بوده و باید مناسب همدیگر تعیین شوند.


هر قدر که حافظه رم بیشتر باشد، سرعت اجرا و پردازش نیز بیشتر می‌شود.


امروزه بیشترین حجم از رم ها ۱۶ و ۳۲ گیگ می‌باشد که با توجه به شتاب پیشرفت تکنولوژی، در آینده قطعا شاهد مقادیر بالاتر هم خواهد بود.


.

 هارد ( حافظه ذخیره سازی )

هارد، به فضا یا حافظه ذخیره سازی گفته می شود که به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می شود. اگر هارد داخلی لپ تاپ شما کم باشد، می‌توان از هاردهای خارجی استفاده کرد.


انواع هارد به دو دسته کلی تقسیم می شود: هاردهای HDD و SSD


امروزه عرف هاردها همان ۱ ترابایت است که هر چه بیشتر باشد فضای ذخیره سازی بیشتری را دارید.


هاردهای HDD ارزان تر از SSD هستند و اغلب در لپ تاپ های متوسط از HDD استفاده می شود.


بدلیل گران بودن هارد SSD کمتر از این هاردها استفاده می‌شود.


البته بحث هارد با وجود هاردهای اکسترنال خیلی هم مسئله مهمی نیست…


.

 گرافیک ( پردازنده تصویری )

گرافیک ( پردازنده های تصویری ) یکی از مباحث مهم در هنگام خرید لپ تاپ می‌باشد.


کارت های گرافیکی با دو عامل مهم بررسی می‌شوند که باید در هنگام خرید لپ تاپ به آن توجه کنید:


سرعت پردازش اطلاعات و حافظه کارت گرافیک


.

 صفحه نمایش

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت لپ تاپ ها ، صفحه نمایش آنهاست.


اغلب کاربران دوست دارند صفحه نمایش متوسط رو به بزرگی داشته باشند، امروزه صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی پرطرفدارترین و محبوبترین سایز می‌باشد؛ به جهت اینکه نه خیلی بزرگ و آزار دهنده است و نه خیلی کوچک که جزئیات حتی مشخص نباشد.


البته هر چه صفحه نمایش لپ تاپ بزرگ تر باشد، مانند بقیه ویژگی ها، قیمت لپ تاپ نیز افزایش پیدا می‌کند. اغلب کاربرانی که بیشتر فیلم می‌بینند و بازی می‌کنند، نمایشگرهای بزرگ تر را می‌پسندند. (بستگی به نیاز شما دارد)


نکته دیگری که در صفحه نمایش لپ تاپ ها مهم است، وضوح تصویر ( Resolution ) است. این اعداد هم هر چه بیشتر باشد، صفحه نمایش شما با کیفیت بیشتری نمایش می‌دهد.


لازم به یادآوری است که از نکته های مرتبط با نگهداری و تمیز نگه داشتن صفحه نمایش و تاثیر آن بر کارکرد صحیح و طولانی مدت دستگاه نباید غافل شد که در این زمینه، مطالعه مقاله ” آموزش تمیز کردن لپ تاپ ” را به شما توصیه می کنیم.


.

 باتری ها در لپ تاپ

ویژگی دیگری که در لپ تاپ ها بسیار مهم است، عمر و قدرت باتری ها در لپ تاپ است.


خب بسیار منطقی است که لپ تاپ را وسیله ای پرتابل و قابل جابجایی بدانیم، بنابراین منطقی تر است که در نظر داشته باشیم این دستگاه برای برق رسانی احتیاج به یک باتری دارد.


البته مواردی هم در لپ تاپ هستند که با رعایت آنها زمان نگهداری شارژ باتری شما افزایش می‌یابد.


مانند: کم کردن نور نمایشگر ، خاموش کردن وای فای ، بلوتوث و موارد مشابه – کاهش صدا و …


منبع: https://abidarstok.com/best-dell-notebooks/

کدام لپ تاپ اچ پی مناسب شماست

کمپانی HP یکی از بهترین ها در زمینه ساخت لپ تاپ است، لپ تاپ های HP تنوع بسیار زیادی دارند و در دسته های متفاوتی تقسیم می شوند که در اینجا ما به بررسی این موضوع می پردازیم.


کلیک-شاید شما هم مانند بسیاری از افراد در حال حاضر در تکاپوی خرید لپ تاپ هستید،HP یکی از برندهای بسیار معتبر در این زمینه است که انتخاب اول بسیاری از کاربران است. لپ تاپ های HP از تنوع نوع و مدل بسیار گسترده‌ای برخوردار است. آیا شما تفاوت میان EliteBook و ProBook را می دانید؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی اجمالی مدل های مختلف لپ تاپ های HP بپردازیم، در خلال این مقاله به این نکته نیز اشاره می شود که هر لپ تاپ برای چه قشر و چه نیازهایی مناسب است.

لپ تاپ ها برندها و شناسه های بسیار گسترده ای دارند، به عنوان مثال سری لپ تاپ های یوگا لنوو از مدل های خوب لپ تاپ های هیبریدی هستند که کمپانی لنوو آن را عرضه کرده است. اسم ها همیشه با اعداد و شاید نشانه های عجیب و غریبی همراه باشند، شاید شما تفاوت میان لپ تاپ ProBook 440 و ProBook 650 را ندانید. بی شک شما با دیدن اعداد در جلو عبارت ها به این نتیجه می رسید لپ تاپ که از شماره بالاتری برخوردار است کیفیت بهتری نیز دارد یا به زبان ساده تر مدل بالاتر است. اعداد در واقع راه میانبری است که کمپانی ها برتری دستگاه ها را به ما نشان می دهند. در بررسی لپ تاپ ها و دستگاه های دیجیتال ما به اعدادی برمی خوریم که شاید این اعداد برای هر فرد عادی آشنا نباشید ولی حداقل یک بار با این اعداد و نشانه ها روبه‌رو شده است. به عنوان مثال عدد ۱۲ اینچ به این معنا است که این دستگاه دارای صفحه‌نمایش ۱۲ اینچی است. در این حوزه نیز ما با این اصطلاحات بسیار سروکار داریم که باید اطلاعات جزئی از آن ها داشته باشیم.


Spectre، اسپکتر، اولترا بوک های با کیفیت، کمی گران قیمت

کدام لپ‌تاپ HP برای شما مناسب است؟

معمولاً لپ تاپ های بسیار با کیفیت و گران قیمت HP از پایه قیمت ۱۰۰۰ دلار ارزش‌گذاری می شوند، ولی در این جا ما با یک محصول منحصر به فرد روبه رو هستیم. اسپکترها وزن بسیار کمی دارند و طراحی بسیار هوشمندانه‌ای دارند. اگر شما از لحاظ مالی محدودیتی ندارید اسپکتر ها از بهترین گزینه ها هستند که یک گزینه بسیار خوب برای مدیران و روسا است.


برجسته‌ترین مدل های اسپکتر:


Spectre x360: یکی از بهترین لپ تاپ های ۲ در ۱ است که از آخرین پردازنده اینتل بهره برده است. طراحی بدنه Spectre x360 بسیار منحصر به فرد است و مانند همه هم رده های خود سبک است و از ویندوز ۱۰ بهره برده است. عمر مفید باتری Spectre x360 چیزی حدود ۱۰ ساعت است. نمایشگر این لپ تاپ ۲ در ۱ ۱۳ اینچ است که دارای رزولوشن تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ است.


Spectre: از بهترین الترا بوک های موجود در بازار است که از نظر طراحی بسیار سبک و مناسب است. هم چنین از نظر ضخامت نیز بسیار سبک است و مناسب کار مدیران و برگزارکنندگان کنفرانس ها است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن طراحی بسیار خوب صفحه کلید آن است.


Spectre x360 15t: اگر علاوه بر وزن، اندازه و ابعاد لپ تاپ نیز مهم است، این لپ تاپ با صفحه نمایش ۱۵ اینچی لمسی، پیشنهاد بسیار خوبی است. با خرج کردن تنها ۶۰ دلار بیشتر می توانید Spectre x360 را با کیفیت تصویر ۴K تهیه کنید.


Envy، انتخاب افراد باهوش

کدام لپ‌تاپ HP برای شما مناسب است؟

لپ تاپ های Envy نازک هستند و طراحی زیبایی نیز دارند. ظاهر Envy از جهاتی شبیه به مک بوک ها طراحی شده است. لپ تاپ های Envy،HP از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند و علاوه بر طراحی زیبا، صفحه نمایش با کیفیت، خروجی صدای خوب و سخت افزار مناسب نیز از ویژگی های مثبت این سری از لپ تاپ های HP است.


برجسته ترین مدل Envy:


Envy 13t: شاید افراد کمی باشند تا نوت بوک ۱۳ اینچی را به عنوان دستگاه خود انتخاب کنند، اما نکته ای که می تواند ما را به سمت Envy 13t بکشاند اسپیکرها و طراحی بسیار مناسب آن است. عمر باتری Envy 13t شاید کمی ناامید کننده باشد ولی برای دستگاهی با چینی قابلیت هایی در رده خوب به حساب می آید، عمر مفید باتری Envy 13t حدود ۵ ساعت و ۴۸ دقیقه می باشد.


EliteBook، بهترین انتخاب برای مدیران

کدام لپ‌تاپ HP برای شما مناسب است؟

EliteBook ها از نظر امنیتی لپ تاپ های بسیار قدرتمندی هستند و دارای ویژگی‌هایی است که یک مدیر آی تی سخت گیر را به راحتی راضی نگه می دارد. EliteBook ها دارای رمز گذاری TPM با پیکر بندی Core m7 هستند. EliteBook ها دارای برنامه HP Client Security هستند که این برنامه به صورت پیش فرض بر روی آن ها قرار دارد که فیلتر های امنیتی لپ تاپ شما را بسیار بالا می برد.


برجسته ترین مدل های EliteBook:


EliteBook Folio G1: این دستگاه دارای صفحه نمایش ۱۲٫۵ اینچی است که حتی از مک بوک ۱۲۳ اینچی اپل هم نازک تر است. کاربر قابلیت ورود به سیستم خود توسط ویندوز Hello را دارد. طراحی کیبورد این دستگاه بسیار منحصر به فرد است.


EliteBook Folio 1040 G2: بسیار سبک، دارای صفحه نمایش ۱۴ اینچی، دارای حسگر اثرانگشت


Elite x2 1011: دارای صفحه نمایش ۱۱٫۶ اینچی، یک ۲ در ۱ قدرتمند و دارای عمر باتری طولانی


ProBook، بهترین گزینه برای کسب و کار های کوچک

کدام لپ‌تاپ HP برای شما مناسب است؟

اگر EliteBook برای شما کمی گران است و می خواهید لپ تاپی با کیفیت EliteBook و کارکرد آن تهیه کنید می توانید به سراغ ProBook ها بروید. اگرچه که این اختلاف قیمت باعث سنگین تر شدن دستگاه شما می شود ولی ProBook پیشنهاد های بسیار مناسبی هستند.


برجسته ترین مدل های ProBook:


ProBook 440 G3: لپ تاپ ۱۴ اینچی، دارای فیلتر های امنیتی مناسب برای مدیران و کاربران با اطلاعات اداری


ProBook 650 G2: این نوت بوک از صفحه نمایش ۱۰۸۰P پشتیبانی می کند و دارای پورت USB Type-C است، باتری ProBook 650 G2 به راحتی یک روز کاری را برای شما پشتیبانی می کند.


ZBook، کاربرد حرفه ای تر، مناسب برای مهندسان

کدام لپ‌تاپ HP برای شما مناسب است؟

مهندسان، تدوین گران؛ و تمام افرادی که فعالیت‌های سنگینی با دستگاه خود انجام می دهند می توانند از ZBook ها استفاده کنند. ZBook ها علاوه بر سخت افزار بسیار مناسب و قدرتمند دارای حسگر اثر انگشت هم هستند که امکان شخصی‌سازی را برای کاربر فراهم می کنند. ZBook ها با ویندوز ۷ ارائه می شوند.


ZBook Studio G3: از پایه قیمت ۱,۹۹۹ شروع می شود تا سقف قیمت ۳,۰۳۹ می‌رسد. دارای صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی است که بسیار سبک است و به‌راحتی می توان این دستگاه را حمل کرد.


ZBook 15u G2: از پایه قیمت ۱,۱۱۹ شروع می شود و تا سقف قیمت ۱,۹۹۹ می‌رسد، در برابر ضربه مقاوم است و دارای صفحه نمایش ۱۵ اینچی است و از پردازنده Core i7 بهره می برد.


Notebook، یک تیر با دو نشان

کدام لپ‌تاپ HP برای شما مناسب است؟

کمپانی HP سری لپ تاپ های Notebook خود را با عنوان انتخابی ترکیبی ارائه کرد. بدنه پلاستیکی این لپ تاپ شاید کاربران را برای خرید مردد کند، باید منطقی نگاه کنیم و بگوییم که این دستگاه ها از مقاومت کمی برخوردار هستند.


Notebook 15: از پایه قیمت ۶۴۹ دلار شروع می شود و دارای صفحه نمایش ۱۵ اینچی با کیفیت صفحه نمایش ۱۰۸۰P است. عمر باتری این دستگاه کیفیت بسیار خوبی ندارد ولی از طراحی کیبورد خوبی برخوردار است.


Pavilion، انتخابی خوب برای کسانی که نمی توانند از Spectre استفاده کنند

کدام لپ‌تاپ HP برای شما مناسب است؟

Pavilion دستگاه های بسیار خوبی هستند که از قیمت های بسیار خوبی نیز برخوردارند. Pavilion ها از عمر باتری بسیار خوبی برخوردارند و یک انتخاب بسیار مناسب برای گیمر ها است، این عنوان به دلیل کیفیت بالای گرافیک Pavilion به دست آمده است.


Pavilion 15 Gaming: دارای صفحه نمایش ۱۵ اینچی، ۸۹۹ دلار است، طراحی بدنه زیبایی دارد و یک پیشنهاد بسیار مناسب برای گیمر ها است.


HP Pavilion x360 (13-inch): دارای قیمت ۴۵۰ دلار، پیشنهادی مناسب برای گیمر ها


Pavilion x2 10t: دارای قیمت ۳۵۰ دلار، صفحه نمایش ۱۰ اینچی، عمر باتری بسیار خوب، کیفیت بدنه مناسب، طراحی کیبورد زیبا و منحصر به فرد


Omen، بهترین گزینه برای گیمر ها

کدام لپ‌تاپ HP برای شما مناسب است؟

بسیاری از کاربران HP را به عنوان یک کمپانی تولید محصولات گیمینگ نمی‌شناسند ولی در این جا نمی توان از سری Omen صرف‌نظر کرد. Omen ها با پردازنده های گرافیکی بسیار قدرتمند تمام نیازهای یک گیمر را برآورده می کند و عمر باتری بسیار مناسبی نیز دارند.


Omen 17: با قیمت ۱۷۹۹ دلار عرضه می شود و دارای صفحه نمایش ۱۷ اینچی است، از پردازنده Core i7 بهره برده است و دارای کارت گرافیک Nvidia GTX 1070 است، این انتخاب می تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای هر گیمری باشد.


Omen: با قیمت ۱۰۲۹ دلار عرضه می شود و دارای صفحه نمایش ۱۷ اینچی است و با پردازنده Core i7 قدرت یافته است، از کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 960M بهره برده است، رده Omen از Omen 17 پایین تر است و Omen 17 دستگاه قوی تری به حساب می آید.


Chromebooks، مناسب برای کودکان و طرفداران کروم

کدام لپ‌تاپ HP برای شما مناسب است؟

کروم بوک های HP دارای مدل های بسیار متفاوتی هستند که یک پیشنهاد بسیار مناسب برای کودکان و نوجوانان است. اگر با کروم بوک های آشنایی ندارید در این قسمت کمی در رابطه با کروم بوک ها صحبت می کنیم. کروم بوک ها در واقع دستگاه هایی بسیار نازک و سبک هستند که تنها برای برآورده کردن نیاز های اینترنتی کاربران ساخته شده اند. کروم بوک های جایگزین لپ‌تاپ ها نیستند و به هیچ وجه قابل قیاس با آن ها نیستند ولی برای کاربرانی که نیازهای اینترنتی دارند گزینه بسیار مناسبی است.


Chromebook 14: با قیمت ۲۵۸ دلار عرضه می شود و دارای صفحه نمایش ۱۴ اینچی است، صفحه نمایش Chromebook 14،۱۰۸۰P است و از پردازنده Celeron بهره برده است.


Chromebook 13 G1: دارای صفحه نمایش ۱۳ اینچی است و دارای ظاهر زیبای آلومینیومی است و با قیمت ۴۹۹ دلار عرضه می شود.


Chromebook 11: باقیمت ۲۱۹ دلار عرضه می شود و دارای صفحه نمایش ۱۱ اینچی است، از طراحی کیبورد و بدنه بسیار زیبایی بهره برده است.


Stream، بهترین انتخاب به‌عنوان کامپیوتر دوم شما

کدام لپ‌تاپ HP برای شما مناسب است؟

شاید بسیاری از کاربران به دلیل تک بعدی بودن عملکرد Chromebook با این دستگاه موافق نباشند و از طرفی نیاز به یک دستگاه دوم با قیمت ارزان دارند، در این جا می توانیم به آن ها Stream را معرفی کنیم. رنگ بندی Stream بسیار زیبا و چشم‌نواز است.


Stream 13: با قیمت ۲۳۰ دلار عرضه می شود. دارای صفحه نمایش ۱۳ اینچی است و با ویندوز ۱۰ عرضه می شود. Stream 13 دارای بدنه پلاستیک است و از رنگ آبی بسیار زیبایی برخوردار است. Stream 13 قیمت بالایی ندارد و به عنوان یک دستگاه دوم از کیفیت مناسبی برخوردار است.

منبع : https://abidarstok.com/hp-laptops-and-products/

بررسی سرفیس بوک ١ و ٢


سرفیس بوک 2 در مقایسه با مدل اولیه خود به یک باتری قدرتمندتر و پورت‌های کاربردی بیشتری مثل پورت یو اس بی نوع سی نیز مجهز شده است تا کاربر تجربه استفاده بهتری را کسب کند. این بروزرسانی‌ها در مدل 15 اینچی سرفیس بوک 2 نیز در کنار یک کارت گرافیک جی تی ایکس 1060، رم 6 گیگابایتی و پردازشگر کور آی 7 در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.


قبل از اینکه شروع کنم باید بگم که تلفظ درست Surface درواقع یه جورایی سرفس هست اما خب در زبان ما به نوشتار کلمه ی سرفیس مرسوم شده که خب منم برای اینکه هم گوگل جان در سرچ ها راحت تر پیدامون کنه و هم شما راحت تر بخونید همون کلمه ی مرسوم سرفیس رو در این مقاله استفاده میکنم. خب شروع کنیم!

بذارید یه تاریخچه خیلی کوتاه بگم. یادمه رویداد اکتبر سال 2015 مایکروسافت بود که تنها اطلاعاتی که از دستگاههای مایکروسافت درز کرده بود این بود که یه دونش صفحه 12.3 اینچی داره و یکی دیگه 13.5 اینچه. همه احتمال میدادن که 12.3 صفحه ی متعلق به سرفیس 4 باشه و اون یکی هم پرو 4.

اما زمانی که پانوس پانای (رئیس بخش سخت افزار مایکروسافت) شروع کرد به معرفی محصولات جدید، کلا همه چیز تغییر کرد برای همه و دستگاه 12.3 اینچی سرفیس پرو 4 بود و دیگه خبری از سرفیس 4 نبود! یکم بعدش پانای شروع کرد به صحبت کردن درباره اینکه مایکروسافت یک بار یک Category به نام تبلت های هیبریدی ایجاد کرده و موفق بوده و حالا بازم قراره یه دسته بندی کاملا جدید ایجاد کنه.بیشتر بخوانید :  https://bit.ly/36Xyhs0

بله اینجا بود که بعد از پخش یک تیزر معرفی، پانوس پانای دستگاهی به نام سرفیس بوک رو در دستش گرفت و وارد سالن شد. دستگاه جدید مایکروسافت درواقع برعکس سرفیس پرو عمل می کرد و به جای اینکه یک تبلت هیبریدی باشه یک لپ تاپ هیبریدی بود و تفاوتش با سرفیس پرو هم این بود که این لپ تاپ GPU اختصاصی داشت و کارهای گرافیکی خیلی حرفه ای تری رو می شد باهاش انجام داد.

طراحی سرفیس بوک اوایل خیلی عجیب و غریب به نظر می رسید اما واقعا یک طرح خلاقانه به حساب میومد و وقتی وارد سال 2016 شدیم، سرفیس بوک جایزه بهترین طراحی لپ تاپ سال رو دریافت کرد و به عنوان بهترین لپ تاپ سال دنیا شناخته شد.

اما مایکروسافت بعدش یکم در حق سرفیس بوک کم لطفی کرد و تا یه مدتی اپل با نسل جدید پردازنده های اینتل روی مک بوک پروها میتونست پیشتازی کنه و تنها کاری که مایکروسافت سال بعدش یعنی اواخر 2016 انجام داد این بود که Surface Book Performance Base رو معرفی کرد که تنها تفاوتش با اولین نسل سرفیس بوک این بود که کارت گرافیکیش 1 گیگابایت حافظه بیشتری داشت و باتریش هم تا 16 ساعت شارژدهی ارتقا پیدا کرده بود. همین!

گذشت و مایکروسافت سال 2017 هیچ حرفی از سرفیس بوک نزد تا جایی که مک بوک های اپل به نسل هشتم پردازنده های اینتل مجهز بودن ولی سرفیس بوک همچنان روی نسل ششم باقی مونده بود.

2018 دیگه همه منتظر سرفیس بوک بودن و اینکه مایکروسافت یه رویدادی برگزار کنه و نسل جدید سرفیس بوک رو معرفی کنه تا یه رقیب قابل تر برای مک بوک پرو های جدید باشه. حتی یه رویداد گذاشت و سرفیس پرو جدید و سرفیس لپ تاپ رو معرفی کرد اما تقریبا تا ماه سپتامبر بازم هیچ حرفی از سرفیس بوک 2 زده نشد.

مایکروسافت ساعتی پیش دو لپ‌تاپ جدید از سری سرفیس بوک را در دو نسخه‌ی ۱۳ و ۱۵ اینچی معرفی کرد. نسل گذشته‌ی سرفیس‌بوک لپ‌تاپ‌های قوی و خوش‌ساختی هستند و حالا ردموندی‌ها، نسل دوم این لپتاپ‌ها را برای رقابت با مک‌بوک‌ پروهای اپل رونمایی کرده‌اند. نسخه‌ی ۱۵ اینچی با پردازنده‌ی گرافیکی مجزای انویدیا GTX 1060 با ۶ گیگابایت حافظه‌ رم عرضه خواهد شد؛ این در حالی است که مدل ۱۳ اینچی، تنها در نسخه‌ی Core i7 به کارت گرافیکی مجزا مجهز شده است. همانند دیگر لپ‌تاپ‌ها، سرفیس بوک ۲ با مشخصات متنوع وارد بازار می‌شود که در جدول زیر می‌توانید مشخصات کامل دو نسخه‌‌ی این لپ‌تاپ و مقایسه‌ی آن با نسل گذشته را مشاهده کنید:
شرکت مایکروسافت به تازگی تصمیم گرفت از نسل جدید لپتاپ سرفیس بوک رونمایی کند. لپتاپی که در مقایسه با نسل پیشین طراحی بهبودیافته ای پیدا کرده و از مشخصات رده بالایی بهره می برد. ردموندی ها در اقدامی غیرمنتظره و به دور از هر شایعه ای تصمیم گرفتند، سرفیس بوک ۲ را معرفی کنند.

سرفیس بوک ۲ در حالی که دو سالی از عرضه سرفیس بوک نخست می گذرد، معرفی شد و این در حالی بوده که انتظار می رفت در سال ۲۰۱۶ این معرفی صورت گیرد. البته برای سال ۲۰۱۶ مایکروسافت نسخه بروزرسانی شده سرفیس بوک را در نظر گرفت که نسبتا متفاوت از سرفیس بوک اول بود.

حال در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت های میان دو مدل سرفیس بوک ۲ و نخست بپردازیم. محصولاتی که طرفداران بسیاری داشته و مایکروسافت توانست به کمک آنها فروش قابل توجهی را شامل حال خود کرده و این سری را گسترش دهد.

طراحی
در بخش طراحی مایکروسافت تغییرات محسوسی را اعمال کرده که از همان نگاه نخست مشخص است. براساس تصاویر نسخه جدید طراحی بهبودیافته ای در قسمت لولای ۳۶۰ درجه داشته و در بخش صفحه کلید نیز جذاب و قابل توجه شده است. طراحی نسل جدید ارگونومی بهتری پیدا کرده و کاربر احساس بهتری هنگام تایپ و کاربری با آن خواهد داشت. فاصله صفحه کلید به لولا بیش از نسل پیشین شده تا چهره متفاوتی از سرفیس بوک ۲ به وجود آورد. البته انتظار می رفت مایکروسافت با اعمال تغییراتی یک محصول باکیفیت و چشمگیر را معرفی کند. صفحه کلید حالت بهتری پیدا کرده و نرمی بیشتری هنگام تایپ احساس می شود.
سرفیس بوک ۲ در برابر سرفیس بوک، چه تغییری حاصل شد؟
نوشته شده در تاریخ ۳۰ مهر ساعت ۱۲:۰۰ در دسته Microsoft Surface, فناوری توسط مهتاب جهاندار 754 بازدید ۰ نظر
شرکت مایکروسافت به تازگی تصمیم گرفت از نسل جدید لپتاپ سرفیس بوک رونمایی کند. لپتاپی که در مقایسه با نسل پیشین طراحی بهبودیافته ای پیدا کرده و از مشخصات رده بالایی بهره می برد. ردموندی ها در اقدامی غیرمنتظره و به دور از هر شایعه ای تصمیم گرفتند، سرفیس بوک ۲ را معرفی کنند.

سرفیس بوک ۲ در حالی که دو سالی از عرضه سرفیس بوک نخست می گذرد، معرفی شد و این در حالی بوده که انتظار می رفت در سال ۲۰۱۶ این معرفی صورت گیرد. البته برای سال ۲۰۱۶ مایکروسافت نسخه بروزرسانی شده سرفیس بوک را در نظر گرفت که نسبتا متفاوت از سرفیس بوک اول بود.

حال در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت های میان دو مدل سرفیس بوک ۲ و نخست بپردازیم. محصولاتی که طرفداران بسیاری داشته و مایکروسافت توانست به کمک آنها فروش قابل توجهی را شامل حال خود کرده و این سری را گسترش دهد.

طراحی
در بخش طراحی مایکروسافت تغییرات محسوسی را اعمال کرده که از همان نگاه نخست مشخص است. براساس تصاویر نسخه جدید طراحی بهبودیافته ای در قسمت لولای ۳۶۰ درجه داشته و در بخش صفحه کلید نیز جذاب و قابل توجه شده است. طراحی نسل جدید ارگونومی بهتری پیدا کرده و کاربر احساس بهتری هنگام تایپ و کاربری با آن خواهد داشت. فاصله صفحه کلید به لولا بیش از نسل پیشین شده تا چهره متفاوتی از سرفیس بوک ۲ به وجود آورد. البته انتظار می رفت مایکروسافت با اعمال تغییراتی یک محصول باکیفیت و چشمگیر را معرفی کند. صفحه کلید حالت بهتری پیدا کرده و نرمی بیشتری هنگام تایپ احساس می شود.

سرفیس بوک 2 - آروند

به گفته مایکروسافت در نسل جدید سعی شده از کولینگی (سیستم خنک کنندگی ای) بهره گرفته شود تا عملکرد دستگاه نیز بهبود پیدا کند. از این رو ضخامت دستگاه تغییری پیدا نکرده و شاهد افزایش یا کاهش آن نیستیم. مدل ۱۳٫۵ اینچی Core i5 در کنار سایر مدل‌ها به سیستم کولینگی مجهز شده است. مدل ۱۳٫۵ اینچی Core i7  و ۱۵ اینچی نیز باتوجه به اعلام شرکت ردموندی به فن هایی مجهز شدند تا در عملکردهای بالا ثباتی را رقم زنند.
صفحه نمایش لپتاپ جدید سرفیس بوک ۲ در مقایسه با نسل قبلی خود تغییراتی نداشته و مدل ۱۳٫۵ اینچی سرفیس بوک همچنان با پنلی از نوع پیکسل سنس ۲۰۰۰*۳۰۰۰ پیکسلی تراکم ۲۶۷ppi را داشته و نسخه ۱۵ اینچی سرفیس بوک ۲ نیز از رزولوشن ۲۲۴۰*۲۱۶۰ پیکسلی بهره می برد. هر دو مدل نمایشگر غنی و باکیفیتی دارند که تجربه کاربری لذت بخشی را برای مخاطب خود به ارمغان می‌آورند. سرفیس بوک نسل جدید در زمینه شاسی بسیار زیبا به نظر رسیده و یک محصول معمولی از برند ردموندی محسوب نمی شود. اگرچه در ساختار شباهتی به مدل پیشین داشته اما با کمی دقت می توان به آسانی متوجه تغییرات حاصل شده توسط مایکروسافت در آن بود.
تنها تفاوت چشمگیر دو مدل پورت آنها بوده به شکلی که مایکروسافت پورت USB-C را در کنار دو پورت USB 3.0، پورت سرفیس کانکت و پورت SDXC قرار داده است. با این حال سرفیس بوک ۲ در مقایسه با گوشی های هوشمند از جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون برخوردار است و همانند باقی نیست.

سخت افزار و عملکرد 
هنگامی که ما دو لپتاپ سرفیس بوک ۲ در سایز ۱۳٫۵ و ۱۵ اینچی را مورد مقایسه قرار می دهیم متوجه می شویم که مدل ها از پردازنده Core i نسل هشتم کافی لیک اینتل و تراشه گرافیکی GTX سری ۱۰ نسل جدید انویدیا بهره می برند. https://cutt.ly/ZyZtsgX نسخه ۱۳٫۵ اینچی به پردازنده دو هسته ای i5-7300U با فرکانس ۳٫۵ گیگاهرتزی، حافظه رم ۸ گیگابایتی، حافظه SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی و گرافیک مجتمع اینتل HD 620 مجهز است. در مقایسه سرفیس پرو نسل قبل رده پایه به پردازنده Core i5، حافظه رم  ۸ گیگابایتی و گرافیک مجتمع Intel HD 520 مجهز بود و در زمینه عملکرد جهش بزرگی در محصول مایکروسافت حاصل شده است.
منبع : https://abidarstok.com/surface-book-1-vs-surface-book-2/

بهترین لپ تاپ های تبلت شونده

لپ تاپ تبلت شونده

اگر شما هم زمان به یک تبلت و لپ تاپ خوب نیاز دارید می توانید لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر یا هیبریدی را انتخاب کنید، در این لیست مجموعه ای از بهترین لپ‌تاپ‌ها و تبلت های تبدیل پذیر سال ۲۰۱۶ ارائه شده است.


کلیک، الزام استفاده از تکنولوژی در محیط های کار و محیط بیرون ما را مجبور می‌کند تا انتخاب هایی داشته باشیم که علاوه بر کیفیت دارای ویژگی های ظاهری خوبی نیز باشد. منظور از ویژگی های ظاهری مناسب سبک بودن و قابل حمل بودن لپ تاپ است. امروزه لپ تاپ های قابل تبدیل زیادی در بازار وجود دارد که ویژگی مهم و بارز این لپ تاپ ها قابلیت تبدیل شدن آن ها به دستگاهی کوچک‌تر است.


در این مقاله ما به بررسی بهترین لپ‌تاپ‌های تبدیل پذیر سال ۲۰۱۶ در سطح کشور آمریکا می پردازیم. بسیاری از این لپ تاپ ها با ویندوز ۱۰ ارائه شده اند و دارای سیستم Chrome OS و اندروید هستند. قطعا گزینه های زیادی پیش پای ما است تا بتوانیم معرفی کنیم ولی در این لیست برترین های هر برند معرفی‌شده‌اند.


بهترین لپ‌تاپ‌ها و تبلت های تبدیل‌پذیر سال 2016


چرا لپ‌تاپ‌های تبدیل پذیر را انتخاب کنیم؟

واضح است اولین دلیل برای انتخاب لپ تاپ های هیبریدی و تبدیل پذیر راحتی در حمل و نقل آن ها است. از دیگر ویژگی های مثبت این دستگاه ها این است که شرکت های سازنده به سبب این که دو دستگاه را در یک دستگاه ادغام می کنند سعی می کنند تا قابلیت های هر دو دستگاه را در آن اجرا کنند. لپ تاپ های تبدیل پذیر قابلیت های بسیار متفاوتی دارند. برخی از لپ تاپ های تغییر پذیر قابلیت گردش ۳۶۰ درجه صفحه را دارند و این ویژگی می تواند خصوصیت بسیار خاص و کاربردی در یک لپ تاپ باشد.


بهترین لپ‌تاپ‌ها و تبلت های تبدیل‌پذیر سال 2016


لپ تاپ لنوو یوگا یکی از موفق ترین نمونه های لپ تاپ های تبدیل پذیر است که قابلیت چرخش صفحه ۳۶۰ درجه را دارد. کاربر به راحتی می تواند با چرخاندن صفحه نمایش لپ تاپ کیبورد لپ تاپ را در قسمت زیرین قرار دهد و از لپ تاپ به عنوان یک تبلت استفاده کند.


البته باید به این نکته نیز توجه کرد که مساله مهم در خرید یک لپ تاپ تبدیل‌پذیر و یا خرید یک تبلت نیاز شما است. قطعا اگر شما نیاز دارید تا کارهای ساده اینترنتی را با دستگاه خ.د انجام دهید تبلت انتخاب مناسب تری است ولی اگر شما نیاز دارید تا در هر جایی بتوانید کارهای حرفه ای خود نظیر طراحی را انجام دهید قطعاً یک لپ تاپ تبدیل پذیر گزینه بسیار مناسب تری است.


بهترین لپ‌تاپ‌ها و تبلت های تبدیل‌پذیر سال 2016


چه نکاتی را در هنگام خرید رعایت کنیم؟

قطعاً توجه به سخت افزار لپ تاپ مهمترین گزینه است. در وهله اول نیاز شما از همه چیز مهم تر است. سعی کنید قبل از خرید و انتخاب به این موضوع فکر کنید که قرار است با لپ تاپ خود بیشتر چه کاری را انجام دهید و حتی نرم افزار های کاربردی برای شما چه نرم افزار هایی است. شما می توانید این اطلاعات را در اختیار مشاور خود در این زمینه قرار دهید تا انتخاب مناسب تری را به شما پیشنهاد کند.


البته برای بسیاری از افراد طراحی و رنگ لپ تاپ بسیار مهم است اما سعی کنید تا ظواهر را فدای کیفیت نکنید. لپ تاپ های تبدیل پذیر معمولا از عمر باتری بیشتری نسبت به لپ‌تاپ‌های معمولی برخوردارند و این نکته نیز یک امتیاز مثبت برای این لپ تاپ ها به حساب می آید.


بهترین تبلت ها و لپ تاپ های تبدیل پذیر سال ۲۰۱۶

۱-تبلت Microsoft Surface Pro 4

بهترین لپ‌تاپ‌ها و تبلت های تبدیل‌پذیر سال 2016


امتیاز: ۴


زمان عرضه:۳۰ ژوئن ۲۰۱۶


قیمت: £۷۴۹،£۱۰۷۹ (در دو مدل)


از جدیدترین تبلت های خانواده سرفیس مایکروسافت است که از نظر ظاهری شبیه به نسل های قبل خانواده خود است ولی کمی نازک تری طراحی شده است. ابعاد این تبلت ۸.۴۵ × ۲۰۱.۴۲ × ۲۹۲.۱۰ میلی متر و وزن آن ۷۸۶ گرم است. سخت افزار این تبلت از کیفیت خوبی برخوردار است و با ویندوز ۱۰ نیز سازگار است. این تبلت توسط پردازنده Intel 6th-gen Core-i5 processor قدرت یافته است و دارای ظرفیت رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی با ظرفیت ۲۵۶ مگابایت است.


سیستم عامل این تبلت ویندوز است و با ویندوز ۱۰ پرو عرضه شده است. باتری این تبلت توانایی پخش ۹ ساعت ویدئو را دارد.


۲-لپ تاپ Lenovo Yoga 900

بهترین لپ‌تاپ‌ها و تبلت های تبدیل‌پذیر سال 2016


امتیاز:۴


زمان عرضه:۲۶ فوریه ۲۰۱۶


قیمت: £۱۱۹۹


یوگا ۹۰۰ از جمله لپ تاپ های تبدیل پذیر بسیار با کیفیت است. این لپ تاپ با توجه به قابلیت هایش بسیار ارزان و مقرون‌به‌صرفه است. لپ تاپ یوگا ۹۰۰ دارای لولا است و قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارد. در حالت تاشو این لپ تاپ به یک تبلت ویندوزی بسیار قوی است. مقدار شارژ بهینه یوگا ۹۰۰ حداکثر ۸ ساعت است. ضخامت یوگا ۹۰۰،۱۴٫۹ میلی متر است و وزن آن ۲٫۸ پوند است. به گفته سایت لنوو یوگا ۹۰۰ توانسته عنوان نازک ترین چندکاره با پردازنده Core i اینتل را به خود اختصاص دهد.


۳-لپ تاپ Microsoft Surface Book

بهترین لپ‌تاپ‌ها و تبلت های تبدیل‌پذیر سال 2016


امتیاز:۴٫۵


زمان عرضه:۳۰ ژوئن ۲۰۱۶


قیمت: £۱,۲۹۹


لپ تاپ Microsoft Surface Book لپ تاپی بسیار منحصر به فرد و قوی است که دارای نمایشگر ۱۳٫۵ اینچی است. زاویه چرخش این لپ تاپ ۳۵۹ درجه است و می توان صفحه نمایش را از بدنه لپ تاپ جدا کرد. این لپ تاپ از آخرین سری Core اینتل پشتیبانی می کند و در مدل های Core i5 و Core i7 عرضه شده است. پردازنده گرافیکی این لپ تاپ Intel HD Graphics 520 + Nvidia discrete GPU است و دارای حافظه رم ۸GB است. ابعاد Microsoft Surface Book، ۲۹۲٫۱۰x201.42×8.45 میلی متر است و درای وزن ۱٫۵۱ کیلوگرم است.


۴-تبلت Apple iPad Pro 9.7-inch

بهترین لپ‌تاپ‌ها و تبلت های تبدیل‌پذیر سال 2016


امتیاز:۴٫۵


زمان عرضه:۱۸ آوریل ۲۰۱۶


قیمت: £۴۹۹


یکی از بهترین آیپد های اپل Apple iPad Pro 9.7-inch است. اندازه نمایشگر مناسب این تبلت از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است. این آیپد در مقایسه با سری قبلی خود در صفحه نمایشگر و دوربین پیشرفت هایی داشته است. ابعاد این تبلت ۶٫۱ × ۱۶۹٫۵ × ۲۴۰ میلی متر است و دارای رزولوشن ۱۵۳۶ × ۲۰۴۸ پیکسل و اندازه نمایشگر ۹٫۷ اینچ است. باتری این تبلت توانایی استفاده در حداکثر ۱۰ ساعت را دارد.


۵-لپ تاپ Asus Transformer Book Flip TP200SA

بهترین لپ‌تاپ‌ها و تبلت های تبدیل‌پذیر سال 2016


امتیاز:۴


زمان عرضه:۱۳ ژانویه ۲۰۱۶


قیمت: £۳۰۹٫۹۹


یکی از پیشنهادهای معمولی این لیست ایسوس است. صفحه نمایش این دستگاه ۱۱٫۶ اینچ است و رزولوشن ۱۳۶۶×۷۶۸ دارد. نکته مهمی که در این دستگاه وجود دارد پردازنده این لپ تاپ در دو مدل Intel Celeron N3050 و با رم ۲ گیگابایتی عرضه شده است که به نظر می رسد این لپ تاپ برای انجام کارهای سنگین مناسب نیست. این لپ تاپ گزینه خوبی برای جستجو در اینترنت و باز کردن چندین صفحه مرورگر در یک زمان است ولی برای یک طراح گرافیک و یا یک آرشیتکت اصلاً گزینه مناسبی نیست. عمر باتری ایسوس Transformer Book Flip در حالت پخش ویدئو ۹ ساعت است، که این عدد یک روز کاری را شامل می‌شود.


۶-تبلت Samsung Galaxy TabPro S

بهترین لپ‌تاپ‌ها و تبلت های تبدیل‌پذیر سال 2016


امتیاز:۳٫۵


زمان عرضه:۴ جولای ۲۰۱۶


قیمت: £۸۴۹


تبلت ویندوزی Samsung Galaxy TabPro S یکی از رقبای اصلی سرفس مایکروسافت است. تبلت Samsung Galaxy TabPro S یک دستگاه ۱۲ اینچی باریک و سبک است و سخت افزار قدرتمندی دارد. پردازنده این تبلت دو هسته‌ای اینتل Core M3 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز و حافظه رم ۴ گیگابایت است. ویندوز پیش فرش این دستگاه ویندوز ۱۰ است. عمر باتری این تبلت با هر بار شارژ ۱۰ ساعت خواهد بود.


۷- Microsoft Surface 3

بهترین لپ‌تاپ‌ها و تبلت های تبدیل‌پذیر سال 2016


امتیاز: ۳٫۵


زمان عرضه: ۱۲ می ۲۰۱۵


قیمت: £۴۱۹


تبلت Microsoft Surface 3 با پردازنده ۴ هسته ای اتم x7 قدرت یافته است و دارای حافظه رم ۲ گیگابایت است. صفحه نمایش این تبلت ۱۰.۸ اینچ ClearType با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و ویندوز این دستگاه ۸٫۱ است و ابعاد آن ۱۶۷ در ۱۸۷ در ۸.۷ میلی‌متر و وزن این دستگاه ۶۲۲ گرم است.


۸- Chromebook Pixel 2015

بهترین لپ‌تاپ‌ها و تبلت های تبدیل‌پذیر سال 2016


امتیاز:۴٫۵


زمان عرضه:۳ اوت ۲۰۱۵


قیمت: £۷۹۹


ایده اصلی کروم بوک ها از عرضه لپ‌تاپ‌های ارزان و قابل حمل آمد. کروم بوک Chromebook Pixel 2015 یک کروم بوک بسیار قدرتمند است. این کروم بوک قابلیت برابری با بسیاری از نوت بوک ها را دارد. ویژگی مهم Pixel پورت USB Type-C آن است. کروم بوک پیکسل توسط پردازنده Intel Core i5 قدرت یافته است و دارای ۸ گیگابایت حافظه رم است. کروم بوک پیکسل با هر بار شارژ توانایی ۱۲ ساعت کار را دارد.


۹- Toshiba Satellite Radius 12 P20W-C-106

بهترین لپ‌تاپ‌ها و تبلت های تبدیل‌پذیر سال 2016


امتیاز:۳٫۵


زمان عرضه:۲۳ دسامبر ۲۰۱۵


قیمت: £۹۹۹


لپ تاپ Toshiba Satellite Radius 12 P20W-C-106 دارای صفحه نمایش ۴K UHD است و یکی از گزینه های معمولی در این لیست است. این لپ تاپ دارای ابعاد ۲۹٫۰ × ۲۶۸٫۰ × ۴۱۳٫۰ میلی‌متر است و دارای وزن ۲٫۷ کیلوگرم است. این لپ تاپ با پردازنده IntelCore™ i3-4005U 1.70GHz قدرت یافته است و دارای حاقظه رم ۴ گیگابایت است. پردازنده گرافیکی این دستگاه AMD Radeon ™ ۲GB  R7 M260 است. سیستم عامل این دستگاه ویندوز ۸٫۱ است.


۱۰-تبلت Google Pixel C

بهترین لپ‌تاپ‌ها و تبلت های تبدیل‌پذیر سال 2016


تبلت اندرویدی Pixel C دارای اندازه ۱۰٫۲ اینچ است. پیکسل سی با پردازنده چهار هسته ای Tegra X1 انویدیا و پردازنده گرافیکی Maxwell قدرت یافته است و دارای حافظه رم ۳ گیگابایت است.


 بهترین لپ تاپ های قابل تبدیل به تبلت کدام ها هستند؟ : یک لپ تاپ ماشین خوبی برای زمانی است که شما میخواهید کارهای اداره را از راه دور انجام دهید . یک تبلت در اصل برای استفاده از محتوا و اپلیکشین های مورد نیاز لمسی برای انجام کارهای اداری مناسب است . ولی شما نیازی به انتخاب یکی از آنها ندارید . با یک وسیله ی قابل تبدیل و ترکیبی از لپ تاپ و تبلت شما میتوانید بهترین امکانات هر کدام را در یک وسیله داشته باشید . 


این وسیله های ترکیبی در اندازه ها و اشکال مختلف وجود دارند . بعضی از آنها به شما اجازه میدهند که صفحه نمایش را از کیبورد کاملا جدا کنید مثل بعضی لپ تاپ هایی که صفحه نمایش تاشو و قابلیت گردش دارند پس شما میتوانید آنها را در قالب تبلت نیز استفاده کنید . هر دوی دستگاه ها به شما گزینه هایی را میدهند که چگونه میخواهید کار خود را پیش ببرید با یک کیبورد و صفحه ی لمسی و یا با یک صفحه لمسی بدون مانع ؟ در اینجا چند دستگاه ترکیبی را که  مختص کسب و کار است برای شما آورده ایم :


منبع : آبیدر استوک
https://abidarstok.com/tablet-laptops-arc-view/